Den 17.  December 1945 holdt nogle Bornholmere en stiftende generalforsamling for BornholmerForeningen for Roskilde og Omegn og derfor holdt vi 70-års jubilæum's fest på Restaurant Håndværkeren i Roskilde på denne dato.
Vi mødtes næsten alle sammen ca. kl. 17 til en velkomstdrik, og efter en lille velkomst og præsentation af dagens program, sang vi traditionen tro nr. 66 i sangbogen.
Vi fik som forret en dejlig laks med spinat-creme og grøn salat samt en god hvidvin. Så gik vi over til en stykke saftigt andebryst med brun skysauce og hele små  ristede kartofler og glaceret rødkål.
Til slut fik vi en kop kaffe og en Bailey.
Imellem forret og hovedret sang vi en Bornholmsk -  Jylakvâd te  Borrinjholm - sang stundende op til jul, og før kaffen havde vi så Almindingvisen til fællessang.  Vi fik sunget rigtig mange gode sange fra sangbogen denne aften. Derefter gik vi over til dans og Rico spillede på fortræffeligste vis både under spisning, sang og dans.
Til slut sang vi traditionelt nr. 66 Andet vers.
Tak til alle de fremmødte. Tak til Restaurant Håndværkeren og det flinke personale og ikke mindst  tak til RICO - -

Jeg kommer til generalforsamlingen 01.05.2022.
Hilsen Ane-Lis Jensen

Jeg kommer til generalforsamlingen den 30.januar 2022